marți, 20 decembrie 2016

Citim si ne crucim.Civili cu drepturi salariale militare si pensii militare ? mai mari decat cele ce se cuvin DOAR militarilor de cariera

Preluare de pe 

 

Halucinant! Functionarii publici din M.A.I. si Ministerul Justitiei, desi au fost/sunt civili in activitate, beneficiaza de pensii militare de stat (in mod ilegitim, nefiind personal militar), ale caror cuantumuri sunt duble, triple sau cvadruple fata de pensiile stabilite militarilor autentici!



Inainte sa fie inflamate spiritele din motive pur sentimentale, rugam a se citi materialul cu multa atentie! Cu precizarea ca documentul este primit pe e-mail si nu avem garantia ca ar fi autentic! Dar nici ca nu ar fi neautentic!

Bomba este extrem de simplă. Conform Legii nr. 284/2010 a salarizarii unitare, militarii autentici, functionarii publici civili cu statut special din M.A.I., precum si functionarii publici civili cu statut special din Administratia Penitenciare, sunt in aceeasi grila de salarizare si au aceleasi trepte de salarizare, beneficiind la modul aparent de remuneratii egale pentru muncă de valoare egală, asa cum prevede Art. 3 c) din legea mentionata!
Numai ca nu este deloc asa! In realitate, Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare cuprinde o măgărie de proportii la adresa militarilor autentici. Intrucat conform Art. 92 (1) si (Art. 92 (2) din Cap. II din Anexa nr. VII, remuneratiile pentru militari sunt stabilite la ZILE CALENDARISTICE, iar remuneratiile pentru politisti si functionarii din Administratia Penitenciare sunt stabilite la ZILE LUCRATOARE. Acest element introdus in mod pervers in lege, determina in realitate remuneratii mai mici pentru militarii autentici, fata de politisti si functionarii din Administratia Penitenciare. Prin urmare, apare un prim element care demonstreaza ca nu exista nicio remuneratie egala pentru muncă de valoare egală, militarii autentici fiind luati de fazani fata de politisti si fata de gardienii din penitenciare!

Dar nu este totul!  Conform legislatiei in vigoare, militarii au statut de personal militar, iar politistii si functionarii din Administratia Penitenciare au statut de personal civil. Coroborat cu prevederile mentionate diferentiate din  Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare, militarii au remuneratii fixe indiferent cat timp lucreaza -  8 ore sau 24 ore pe zi, 5 zile pe saptamana sau 7 zile pe saptamana. In timp ce politistilor si functionarilor din Administratia Penitenciare, li se maresc remuneratiile pentru orice situatie cand depasesc timpul de lucru de 8 ore pe zi si de 5 zile pe saptamana. Intrucat, orele suplimentare (de noapte si orice depaseste programul normal de lucru), sunt platite suplimentar, conform Codului Muncii (o ora suplimentara lucrata = tariful unei ore normale de lucru plus 75%). De retinut! Urmare a acelei prevederi perverse de calcul a remuneratiei militarilor la ZILE CALENDARISTICE, militarilor autentici nu li se poate aplica Codul Muncii. Remuneratia la ZILE CALENDARISTICE, excluzand din start notiunea de munca suplimentara, militarii beneficiind astfel de aceleasi remuneratii indiferent cat timp sunt obligati sa lucreze suplimentar. Si va spunem/reamintim, adevarul gol-golut! Militarii din M.Ap.N. au lucrat si lucreaza in medie, cca. 3-4 luni pe an, 24 ore din 24 si 7 zile din 7. Nimic din ceea ce este suplimentar programului normal de lucru, nefiind remunerat. Daca li s-ar aplica si militarilor acelasi regim de remuneratie precum functionarilor publici civili (si care este de fapt identic cu regimul  oricarui cetatean civil) - respectiv plata la tarif orar, atunci soldele militarilor ar trebuie sa fie majorate de minim 3 ori! Numai ca Legea nr. 284/2010 a salarizarii unitare ii desconsidera complet pe militari, acestia fiind utilizati doar pe post de sclavi ai republicii.


Si asa la sfarsit de luna, domnul functionar public civil, incaseaza o remuneratie dubla, tripla, cvadrupla etc. fata de omogul sau militar autentic. 
In ceea ce priveste pensiile militare de stat, intram tot in zona gri. Functionarul publici desi are statut civil in activitate, beneficiaza in mod paradoxal, de pensie militare de stat! Si care bineninteles ca are tot un cuantum dublu, triplu sau cvadruplu fata de cea a omologului sau si care a mai fost si militar autentic!
Este neaparat necesar sa (re)deschidem Cutia Pandorei, intrucat avem dovezi ca tot ceea se intampla legat de pensiile militare, este de fapt o gluma de cel mai prost gust  a baietilor destepti, la adresa militarilor autentici! Si ca sa nu existe loc de interpretari, conform legislatiei in vigoare, militari autentici nu sunt cei care poarta neaparat o anumita uniforma, ci exclusiv personalul militar definit astfel de Legea nr. 80/1995 privind statul cadrelor militare (in cazul soldatilor si gradatilor - Legea nr. 384/2006). Pe scurt, militari sunt toate persoanele care poarta o uniforma indiferent de minister, cu exceptia politistilor din M.A.I. si a functionarilor publici cu statut special din Ministerul Justitiei (angajatii din sistemul penitenciarelor)! Politistii si functionarii din sistemul penitenciare fiind persoane civile si nu militare, nu sunt in serviciul militar, nu au obligatii militare, nu au grade militare si nu depun juramant militar! In cazul in care exista persoane care au dubii asupra celor mentionate, sunt rugate sa studieze Legea nr. 360/2002 privind statutul politistului, precum si Legea Nr. 293 din 28 iunie 2004 privind statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor.
Dupa cum bine cunoastem, la data de 01.01.2016 a intrat in vigoare Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat! Legea acordand in mod bizar, drept de pensie militara nu doar militarilor autentici, ci si functionarilor publici civili cu statut speciale din M.A.I. si din Ministerul Justitiei.
Mai cunoastem ca Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat a stabilit in cazul pensiilor militare, aceleasi elemente de baza privind calculul pensiilor ca in cazul tuturor pensiilor de serviciu: 80% baza de initiere a calcului pensiei si 100% plafon maxim. Numai ca guvernul a redus bazele mentionate prin Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015,  la 65% baza de initiere a calcului pensiei si 85% plafon maxim, ceea ce inseamna o diminuare cu cca. 30% a cuantumurilor pensiilor militare fata de cele stabilite initial prin Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.  
Bineinteles ca militarii autentici nu sunt de acord in nicio situatie cu diminuarea procentelor stabilite initial de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. In mod bizar insa, functionarii publici civili au pozat si pozeaza in preafericiti cu prevederile Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015.
Acum cunoastem cu totii de ce! Legat de documentul prezentat, sa nu va imaginati ca beneficiarul ar fi fost vreun mare luptator in fortele speciale. Nu, a fost un simplu ... sectorist!  Prin urmare, militarii autentici am fost din nou ... facuti! De aceea au dat la pace functionarii publici civili cu Art. 40 din O.U.G. nr. 57/2015, ei fiind oricum aranjati si asa!

Cu scuzele de rigoare, daca materialul aduce vreo ofensa acelor subofiteri (maistri militari) care au fost militari autentici, cu grad omolog precum cel din situatia prezentata, dar care au pensii si de 4 ori mai mici decat domnul fost functionar public civil! Aceleasi scuze si fata de acei ofiterii superiori din M.Ap.N. despre care cunoastem bine ca exista suficient de multi care au pensii militare la jumatate sau chiar mai mici, decat a domnului fost sectorist civil!

UPDATE 01
Documentul de mai jos contine anumite sporuri consistente inexistente la armata, acestea fiind acordate exclusiv  functionarilor publici civili (politisti si gardienii din sistemul penitenciare). Cum ar fi de exemplu, majorarea de 75% pt. activitatile desfasurate sambata, duminica si in sarbatori legale, dar care nu se acorda si militarilor autentici! Urmarea este aceea  ca functionarii publici civili obtin intr-un final pensii militare de stat, cu cuantumuri net superioare fata de cele stabilite militarilor autentici!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu